Vármegye- és országbérlet vásárlása a MÁV-START automatáinál
Vármegye- és országbérletek a MÁV-START összes jegykiadó automatájánál, országszerte válthatók.
Vármegye- vagy országbérlet váltása lépésekben:
1. A kezdőképernyőn válassza az Országbérlet, vármegyebérlet menüpontot
3. A bérletre vonatkozó kedvezményeket az alábbiak szerint adhatja meg:
- Ha kedvezményes bérletet (tanulóbérletet) szeretne váltani, jelölje ki a jogcímek közül az Önnek megfelelőt.
- Vármegye- vagy országbérlet váltásakor a Budapest-bérlet meglétét nem lehet megjelölni, mivel a bérlet árát ez nem befolyásolja. (Az automatáknál természetesen továbbra is lehet Budapest-bérletet váltani, a Helyi közlekedés menüpont használatával.)
- Ha nem jogosult kedvezményre, a kedvezményválasztó képernyőt a jobb alsó sarokban lévő Tovább gombbal lépheti át.
5. Adja meg a bérlet érvényességének kezdőnapját
A dátumot kiválasztás után a jobb alsó sarokban lévő Tovább gombbal hagyhatja jóvá.
2. Válassza ki, melyik területre szeretne bérletet váltani
Ha a képernyő felső részén nem szerepel a keresett vármegye, adja meg a vármegye nevének első betűjét!
4. Ellenőrizze a kiválasztott bérlet jellemzőit
Ha az adatok helyesek, a Tovább gombbal hagyhatja jóvá.
6. Adja meg az igazolványszámát
Diákok esetén a diákigazolványon szereplő oktatási azonosítót, minden más esetben pedig a személyazonosító igazolvány számát kell megadni.
7. Ellenőrizze az adatokat és szükség esetén adja meg a számlázási adatokat
A számlaigényléssel kapcsolatos további tudnivalókat a lap alján gyűjtöttük össze.
8. Fizesse ki és vegye el kinyomtatott bérletét
A vármegye- és országbérletek használatával kapcsolatban minden részlet és gyakorlati tudnivaló megtalálható az alábbi weboldalon:
Tudnivalók a számlaigényléssel kapcsolatban:
- Milyen bérletekről lehet áfás számlát kérni?
-
Minden bérletről kérhető áfás számla. Kedvezményes bérletről általában csak természetes személy részére, teljes árú bérletről természetes és jogi személy részére egyaránt lehet számlát kérni.
- Mikor igényelhetek számlát?
-
Számlaigénylésre a vásárláskor van lehetőség, utólagos számlakiállítás nem lehetséges. A számlaigényléshez ügyfélkód szükséges.
- Hol találom az ügyfélkódomat?
-
Ha korábban a MÁV-START pénztárainál vásárláskor áfás számlát kért, a pénztáros felajánlotta, hogy egy ún. ügyfélkártyán kinyomtatja a számlaigényléshez használható, 10 jegyű ügyfélkódot.
- Mi a teendő, ha még nincs ügyfélkódom?
-
Ha nincs még ügyfélkódja, vagy van, de nem találja, a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat segítségét kérheti, mely a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon érhető el. Telekom hálózatból hívhatja a +36 (30) 499 4999-es telefonszámot, Yettel hálózatból a +36 (20) 499 4999-es, Vodafone hálózatból pedig a +36 (70) 499 4999-es számot is.
Az is megoldás lehet, ha egy alkalommal a MÁV-START valamelyik pénztáránál vált bérletet (áfás számlával), és ügyfélkártyát kér. Így legközelebbi automatás vásárlásakor már rendelkezésére áll majd az ügyfélkód.