Gyakori kérdések és válaszok

Milyen jegy- és bérlettípusok vannak? Hol vásárolhatok? Meddig érvényesek a jegyek, bérletek? Mikor kell kiegészítő jegyet vásárolnom?

A jegyekről és a bérletekről a BKK weboldalán tájékozódhat:

https://bkk.hu/tomegkozlekedes/jegyek-es-berletek/

A HÉV-ek közigazgatási határon kívüli szakaszaira a MÁV mobilalkalmazással is lehet jegyet venni, melyről további információt, használati leírást itt talál.

Milyen feltételekkel szállíthatok poggyászt?

Egy utas legfeljebb 2 db 40x50x80 cm-t, vagy 2 db 20x20x200 cm-t meg nem haladó kézipoggyászt vagy 1 db kézipoggyászon felül egy szánkót, egy pár sílécet, egy köteg becsomagolt facsemetét (40x40x200 cm befoglaló méretig), egy babakocsit, egy kerekes széket, egy kisméretű kerékpárt, egy összecsukott kerékpárt, egy monociklit (legfeljebb 70x120x140 cm befoglaló méretig) szállíthat díjtalanul. A fogyatékossággal élő személy kerekesszéke és egyéb mozgást segítő eszköze díjmentesen szállítható.

A felsoroltaknál nagyobb méretű, de legfeljebb 1 db 100x100x200 cm méretet meg nem haladó poggyász a kocsik piktogrammal megjelölt peronján szállítható díjfizetés ellenében. A viteldíj mértéke vonal- vagy gyűjtőjegy árával azonos. Nem szállítható olyan kézipoggyász, amely a fenti feltételeknek ugyan megfelel, de tömege a 30 kg-ot meghaladja.

Milyen feltételekkel szállíthatok élő állatot?

Élőállat kézipoggyásznál nem nagyobb méretű hordóeszközben díjmentesen szállítható. A járműre felszállni egyszerre csak egy tiszta szájkosarat viselő és pórázon vezetett kutyával lehet díjfizetés ellenében. A HÉV vonalainak teljes hosszán a kutya szállításának díja megegyezik a teljes árú menetjegy díjával, de legfeljebb egy vonaljegy árával a BKK Díjszabása szerint. A rendőrségi és a megkülönböztetett jelzéssel megjelölt segítő kutya szállítása díjtalan.

Mi a teendőm, ha elvesztettem valamit a HÉV-en?

A MÁV-HÉV Zrt. járművein és az utasok rendelkezésére álló létesítményeiben – utasvárókban, peronokon, állomásokon stb. – talált tárgyakat a MÁV-HÉV Zrt. és a BKV Zrt. közötti megállapodás alapján a BKV Zrt. kezeli. Az elveszett tárgyak iránt érdeklődhet a BKV Zrt. Talált Tárgyak Kezelőségén személyesen a 1072 Budapest, Akácfa utca 18. szám alatt, telefonon: +36 1 3-255-255-ös telefonszámon, valamint e-mailben a talalttargy@bkv.hu e-mail címen.

Hova küldhetem el az észrevételemet/panaszomat/tapasztalatomat?

A MÁV-HÉV Zrt. szolgáltatásaival kapcsolatos észrevételeit, kérdéseit a mav-hev@mav-hev.hu címre küldheti meg. Kifogásait, panaszait a BKK Ügyfélszolgálat elérhetőségein jelezheti.(https://bkk.hu/magunkrol/elerhetoseg/).

Igazolást hol kérhetek, ha késett a HÉV?

A BKK Ügyfélszolgálatán tud késésről igazolást kérni. (https://bkk.hu/magunkrol/elerhetoseg/).

Mit tehetek, ha megbüntettek a HÉV-en?

Büntetésekről, pótbefizetésekről információt a BKK weboldalán talál. (https://bkk.hu/tomegkozlekedes/jegyek-es-berletek/potdij/)

Csoportos utazásra van-e lehetőség?

A mav-hev@mav-hev.hu e-mail címre küldheti csoportos utazással kapcsolatos kérdéseit.

Hova forduljak, ha a MÁV-HÉV kezelésében lévő ingatlant, burkolatot, pavilont vagy egyéb területet szeretnék bérelni?

Érdeklődni a vagyongazdalkodas@mav-hev.hu e-mail címen tud.

Szabad dohányozni a HÉV-en vagy a megállókban?

Nem, a szerelvényeken és az utasforgalom részére megnyitott területeken tilos a dohányzás, ide értve az elektromos cigaretta használatát is.

Hol vásárolhatom meg a HÉVKÖNYV-et?

A MÁV-HÉV Zrt. kiadásában megjelent Legát Tibor HÉVKÖNYV című könyve online megrendelhető a Maróti Könyvkereskedés webáruházából, továbbá megvásárolható személyesen a MÁV Nosztalgia Kft. Nyugati pályaudvar 10. vágánya mellett található jegyirodában, illetve a Gyermekvasút Hűvösvölgy állomáson található Gyermekvasutas Múzeumban.

A MÁV-HÉV-nél szeretnék dolgozni. Hogyan jelentkezhetek?

Amennyiben jelentkezni szeretne hozzánk, a MÁV karrieroldalán kereshet aktuális állásajánlataink között. A jelentkezés módja a részletes állásleírásban található.