Kérdések és válaszok az új jegyvásárlási szabályokról a HÉV-en


Kérdések és válaszok az új jegyvásárlási szabályokról a HÉV-en

Mit jelent az elővételi jegyvásárlás?
2018. szeptember 1-jétől a HÉV-re csak előre megváltott jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni. A jeggyel vagy bérlettel nem rendelkező utasoknak a viteldíjon felül pótdíjat kell fizetniük.

Mi változik a jelenlegi szabályokhoz képest?
Szeptember 1-jétől a közigazgatási határon kívüli megállókban csak érvényes kiegészítő jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni a vonatokra, melyet még felszállás előtt meg kell váltani. A vonaton való jegyvásárlás csak pótdíjazás mellett lehetséges. Budapest közigazgatási határán belül jelenleg is csak érvényes jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni a vonatokra, ebben nincs változás.

Budapesten belülről közigazgatási határon kívülre történő utazás esetén továbbra is lehetséges a kiegészítő jegy vonaton történő pótdíj nélküli megváltása, azonban közigazgatási határon kívülről Budapestre utazva csak előre megváltott kiegészítő jeggyel lehet felszállni a vonatra.

Mi a teendő, ha nincs pénztár vagy automata a felszállás helyszínén?

Azoknál a közigazgatási határon kívüli megállóknál, ahol nincsen pénztár vagy jegyautomata, továbbra is a vonaton lehet megváltani a kiegészítő jegyet, pótdíj fizetése nélkül. Érvényes budapesti jeggyel vagy bérlettel kell rendelkezni a Budapesten belüli szakaszon bármely megállóban történő felszállás esetén.

Hol lehet elővételben megváltani a jegyet?
Jegyét elővételben a BKK jegy- és bérletpénztáraiban, ügyfélközpontjaiban, valamint jegy- és bérletkiadó automatáiból tudja megvásárolni. Az Önhöz legközelebbi értékesítési pontot a www.bkk.hu/pontkereso oldalon találja meg. A legforgalmasabb HÉV-állomásokon túl már számos megállóhelyen üzemel BKK-automata, amelyeknél készpénzzel, illetve bankkártyával is fizethet.

Mi történik akkor, ha indulás előtt nincs idő a jegy vásárlására?
Ebben az esetben sem lehet felszállni a vonatra jegy vagy bérlet nélkül, az ellenőrök pótdíjat szabnak ki ezek hiánya esetén. A pótdíjazás elkerülése érdekében javasoljuk a bérletváltást, illetve a kiegészítő jegy korábban történő megvásárlását. A kiegészítő jegyet és bérletet nem kizárólag a felszállás helyén és napján lehet megváltani; a BKK automaták bármelyikéből meg lehet vásárolni az összes HÉV-vonalra érvényes jegy-és bérlettípust.

Hogyan lehet az automatából jegyet vásárolni?
Az automata használatát és a legfontosabb tudnivalókat a www.bkk.hu/automata oldal ismerteti. A HÉV jegyeket és bérleteket az automata kezdőoldaláról az „Egyéb jegyek és bérletek” menüpontból érheti el.

Mi történik, ha az automata meghibásodása miatt nem lehet jegyet vásárolni?
A vonatra pótdíjazás nélkül fel lehet szállni, amennyiben a megállóban található automaták egyike sem működik (vagy működik, de a készpénzes vagy bankkártyás fizetés nem üzemel). A vonaton az ellenőr központi rendszeren keresztül ellenőrzi az automata állapotát, és amennyiben a hiba a vásárlási szándék időpontjában valóban fennállt, akkor a jegyváltás pótdíjazás nélkül megoldható a fedélzeten .
Amennyiben a BKK-automata használata során hibát észlel, kérjük, jelezze azt a +36 1 3 255 255 telefonszámon, az automata azonosítójának megadásával (az azonosító az automata képernyője feletti részen olvasható).

Mekkora a pótdíj mértéke?
A pótdíj mértéke megegyezik a BKK járatain alkalmazott pótdíj összegével: a helyszínen vagy a pótdíjazást követően 2 munkanapon belül megfizetve 8 000 Ft, a pótdíjazást követően 30 napon belül megfizetve 16 000 Ft, a pótdíjazást követően 30 napon túli fizetés esetén 32 500 Ft. A pótdíjazásról bővebb tájékoztatást a BKK honlapján (www.bkk.hu) olvashat.